Archives for 2019

SEJENIS JANTAN TAK GUNA

Aku minta maaf kalau selama ini aku tak dapat jadi yang terbaik untuk kau. Aku tahu aku dah kecewakan kau. Aku dah cuba jadi seorang yang sempurna sama macam yang kau nak. Aku berusaha sebaik mungkin untuk tunaikan permintaan kau tapi setakat itu yang aku terdaya. Rasanya dah cukup aku tahan perangai kau yang panas…

Read More

SELAMAT JALAN SYURGA

Janganlah risaukan pasal adik. Insha Allah adik tau macam mana nak jaga diri adik dekat atas muka bumi ni ya umi dan abi. Lagipun pakcik Wan mesti akan jaga adik baik-baik sampai adik besar nanti. Haritu pakcik Wan dah pesan kat adik dah. Dia suruh adik belajar rajin-rajin supaya boleh banggakan umi dengan abi. Adik…

Read More

TIPS JANA SIDE INCOME BELI RUMAH PERTAMA

Hari ini aku nak share pasal satu topik yang kebanyakan orang muda memang suka sangat. Kira macam aku berkongsi pengalamanlah. Apa yang aku nak ceritakan ini adalah apa yang real berlaku dalam hidup aku. Bukannya cerita yang aku reka-reka sesuka hati tau. Ini betul-betul bukan cobaan. Hehe. Sebenarnya aku memang dah lama nak kongsikan pasal…

Read More

MENERIMA KETIKA MANA YAKIN DENGAN MEMBERI

Bukan main mengantuk lagi aku rasa hari ini. Manakan tidak, daripada pagi sampai ke petang penuh dengan aktiviti yang harus diusahakan. Ada aktiviti yang melibatkan kepentingan untuk diri sendiri dan ada juga aktiviti yang melibatkan kepentingan orang lain. Bukan mudah sebenarnya mahu menguruskannya serentak, lebih-lebih lagi ini merupakan fasa terbaru yang harus aku lalui dalam…

Read More

PERGI TIDAK DIMINTA, HADIR TIDAK DIDUGA

Saya tak sangka, sanggup awak tunggu saya selama ini. Bukan sekejap, tapi hampir 10 tahun lamanya. Masih setia berharap agar saya dapat kembali semula ke pangkuan awak. Saya tak tahu macam mana awak lalui hidup awak setiap hari. Entah apa yang sentiasa bermain dalam fikiran awak. Entah bagaimana awak teruskan kelangsungan hidup. Hairan saya, Sementara…

Read More

REALITI MELAWAN FANTASI

Aku mahu berjalan ke luar negara. Melihat keindahan negara orang yang sebelum ini aku tak pernah rasai. Semua orang mesti ada impian yang sama bukan. Berjalan di persisiran laut yang jernih dan pantai yang sangat memegunkan mata yang memandang. Melihat dengan mata kepala sendiri betapa cantiknya banjaran pergunungan yang memukau mata. Suasana yang nyaman dan…

Read More