Archives for March 2019

BANDUAN AKHIR

Helaian al-Quran itu aku selak satu-persatu. Berjujuran air mataku entah kali yang keberapa. Aku tak kuat lagi untuk membacanya. Bergegar jantungku mengenangkan apa yang bakal ku tempuhi sebentar lagi. Aku tak dapat menanggung penyesalan yang teramat sangat di dalam hati. Inilah terakhir kalinya aku akan berada di tikar sejadah. Subuh nanti aku bakal dibawa kebilik…

Read More

OKAYLAH AKU MOVE ON

Aku nikmati aiskrim sundaae coklat dengan penuh nikmat sekali. Lama dah tak pekena aiskrim ni. Sejak aku berpisah dengan teman wanita ku dulu, langsung aku taknak makan sebab aiskrim coklat memang kegemaran dia dari dulu lagi. Setiap kali kami keluar mesti dia akan pilih aiskrim ini. Bila tengok aiskrim coklat je aku jadi teringat kat…

Read More

IBU, IBU SABAR TAU

Ibu, kenapa semua kawan-kawan taknak main dengan adik. Masa dekat sekolah waktu bermain, mereka akan berkumpul dengan kawan-kawan mereka saja. Tak ajak pun adik main sekali. Adik pun nak ikut main sama-sama juga. Mana adil mereka tinggalkan adik keseorangan dalam kelas. Sedih nya adik diperlakukan sebegini. Waktu tengah belajar, adik selalu diketawakan dalam kelas. Mereka…

Read More

BIAR TIADA TEMAN MENEMANI

Melihat lautan yang terbentang luas didepan mata, aku rasakan satu ketenangan yang mendalam di sanubari. Deruan ombak yang menghempas pantai, angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa menampar muka, bagai cuba menghilangkan seketika segala masalah yang aku hadapi. Keriuhan kanak-kanak berlari bekejar-kejaran dengan kawan-kawannya, peniaga yang menunggang motosikal menjual aiskrim dari satu khemah ke satu khemah dan…

Read More

INSPIRASI SEPANJANG ZAMAN

Semalam aku ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur menghantar rombongan sahabat-sahabat seperjuangan yang berjaya layak ke percutian 3 buah negara serentak iaitu France, Belgium dan Netherlands. Seronoknya melihat mereka melancong ke negara eropah apatah lagi mendapat tajaan penuh percuma daripada syarikat. Mereka layak mendapat percutian lima bintang ini atas sebab pencapaian membanggakan hasil kerja terbaik…

Read More

MESTI BOLEH

Pleo merupakan antara pelajar terajin di sekolah tempat beliau belajar. Kerajinan Pleo tentunya menjadi pujian semua cikgu-cikgunya. Setiap hari Pleo akan pastikan dia datang ke sekolah tepat pada masa. Selain daripada rajin belajar, Pleo juga baik dan selalu membantu mereka yang di dalam kesusahan. Namun Pleo mempunyai satu permasalahan yang sering menghantuinya. Pleo bergelut dengan…

Read More