Archives for January 2020

Naluri hati seorang anak

Balik daripada office awal sikit hari ini. Hari Jumaat, mood nak bekerja pun ke laut. Hati ini duk tengah runsing fikirkan tentang mama yang tak berapa nak sihat selepas daripada operation mata haritu. Lepas solat, aku terus ajak bini aku balik. Ambil anak dekat tadika dan terus tukar baju. Anak aku macam biasa lah memang…

Read More

Hadiah penting untuk isteri walaupun belum hari jadi

Kesian aku bila tengok isteri kat rumah setiap hari. Walaupun dia suri rumah, tapi nak menguruskan dua orang anak lelaki tu memang tak senang. Cabaran dia lagi besar kalau nak dibandingkan kita lelaki yang duk keluar setiap hari. Ye, mungkin kita rasa kerja kita tu lagi mencabar daripada dorang isteri. Hari-hari naik motor keluar pagi…

Read More

Warkah cinta buat sang putera

Nak, kau anak sulung babah. Depan mata babah tengok kau lahir keluar daripada rahim mummy. Walaupun babah tak boleh nak rasa kesakitan yang mummy nak kena tanggung semata-mata nak melahirkan kau, tapi babah boleh tau kesengsaraan yang mummy terpaksa harung. Sembilan bulan nak mummy mengandungkan kau. Daripada start awal pregnant dulu mummy kau alahan teruk….

Read More

Kasih ibu membawa ke syurga

Kita sebagai anak ini, jangan sekali-kali buat mak kita rasa kecewa dengan kita. Berdosa besar kalau buat macam ini. Walaupun kadang-kadang kita rasa pendapat kita ini betul, tapi tak boleh suka-suka hati je kita nak tegakkan pendirian kita. Tak baik. Apa saja yang ibu kita bagitau tu, mesti ada sebab musabab dia. Ibu kita yang…

Read More

Hubungan terlarang kekasih gelap

Awak, saya rasa kita kena stop lah percintaan kita ini. Saya dah tak boleh nak sorokkan lagi daripada isteri saya. Setiap kali bila saya jumpa awak, mesti saya rasa serba salah. Awak tau kan saya sayang isteri saya, saya sayang anak-anak saya. Saya taknak sebab saya ada hubungan dengan awak, tanggung jawab saya ke dorang…

Read More

Cinta pada apa yang diperjuangkan

Aku pernah satu masa tu kan, tak yakin dengan apa yang aku akan buat. Entah boleh ke entah tak boleh. Masa tu aku rasa macam goyang gila lah nak buat benda itu. Kalau aku tak buat, aku makin sakit lah cerita dia. Kalau nak buat, cuak gila ini. Masa tu duk fikir pasal apa yang…

Read More