Archives for March 2020

Perempuan guna minyak wangi lelaki, boleh ke?

Semalam aku ada baca satu fakta dalam artikel. Lepas itu aku jadi berfikir lama. Betul ke perempuan boleh pakai minyak wangi lelaki? Bukan ke minyak wangi ini memang dibuat khas. Contohnya minyak wangi lelaki ada bau-bauan dia yang tersendiri. Minyak wangi perempuan pun sama. Lelaki pun guna minyak wangi perempuan Aku baca lagi perenggan dalam…

Read More

Pengalaman berkawan dengan si penjual minyak wangi

Siapa yang kenal aku sebelum ini mesti tau yang aku ini salah seorang peniaga di bazaria larut malam yang terkenal di Malaysia. Mana lagi kalau bukan KL Downtown Night Market di Cheras. Hampir 10 tahun aku berada dalam lapangan sebagai peniaga pasar malam. Macam-macam orang yang aku pernah jumpa. Aku ada ramai kawan-kawan yang berniaga…

Read More

3 masalah yang selesai dengan minyak wangi

Manusia memang takkan boleh lari daripada masalah. Masalah itu akan sentiasa datang tanpa kita duga. Macam mana nak mengelak pun tetap tak boleh. Itu dah memang fitrah. Lagi kita lari lagi dekat dia datang. Apa yang boleh kita buat ialah mengawal dan mengendali masalah itu supaya tak jadi melarat dan berlarutan. Kena pandai control keadaan….

Read More

3 sikap lelaki ambil kesempatan daripada penggunaan minyak wangi

Perangai seorang lelaki ini tak boleh nak teka. Setiap orang perwatakan dia berbeza. Ada yang baik dan ada yang kurang baik. Susah sebenarnya nak faham tentang seorang lelaki. Lebih-lebih lagi belum betul-betul kenal rapat. Apa pun sentiasa berhati-hati supaya tak terkena jerat yang tak disangka-sangka. Mencegah lebih baik daripada merawat. Menarik perhatian sebelum merebut peluang…

Read More

3 kesan bila isteri pakai minyak wangi ketika bersama suami

Kalau ada yang perasan banyak kejadian yang kita tak suka dengar, berlaku di kalangan pasangan yang dah berkahwin kat Malaysia ini. Bergaduh sana sini, anak-anak terabai. Keluarga kucar kacir. Semua ini takkan berlaku andai kata ada persefahaman yang tinggi di antara kedua-dua belah pihak. Baik suami ataupun isteri. Ada banyak cara yang boleh dibuat untuk…

Read More

Kelebihan menggunakan satu jenis minyak wangi

Hari ini aku nak kongsikan kelebihan bila kita pakai satu jenis minyak wangi dan kita tak tukar-tukar minyak wangi. Bagi aku tak salah pun kalau kita ada banyak minyak wangi nak pakai. Dah kalau kata mampu, apa salahnya kan? Tapi aku ada seorang kawan ini dulu dia memang jenis pakai satu minyak wangi je. Dia…

Read More