Archives for May 2020

3 cara kawal isteri yang sedang marah

Isteri, kalau dia dah mula marah, memang merah padam habis muka dia. Kita yang lelaki ini pun terus jadi takut nak bawa berbincang. Cakaplah macam mana sekalipun, masa ini biasanya isteri memang susah nak terima. Hati dia tengah menggelegak. Telinga berdesing. Kali ini aku kongsikan 3 perkara yang suami harus buat untuk pastikan pertengkaran itu…

Read More

Ajak isteri kalau nak beli mainan anak

Sekali-sekala mesti kita nak belikan mainan untuk anak-anak betul tak? Yelah, siang malam cari duit mesti nak happy kan juga dorang budak-budak itu. Kalau tak belikan rasa macam kesian pula. Lagi-lagi budak kecil belum tahu apa-apa lagi. Apa yang dorang tahu kerja nak main je. Tapi bukan senang nak belikan mainan dorang ini, sebab ada…

Read More

Janganlah semua harapkan isteri, kan boleh pergi sendiri

Kalau kata tiba-tiba isteri taknak ikut kita pergi beli barang ke atau taknak temankan kita untuk satu-satu urusan, janganlah terus nak paksa mereka. Pergi sajalah sendiri. Perbuatan mendesak itu boleh buatkan dorang jadi lagi rimas dengan perangai kita. Kita sebagai lelaki pun tak suka kalau ada orang paksa-paksa, wanita ini pun sama lah juga. Naik…

Read More

Biarlah isteri nak beli, lagipun guna duit dia

Ada isteri yang kerja daripada pagi sampai petang, keluar rumah tinggalkan anak-anak kat rumah pengasuh semata nak bantu suami untuk tampung pendapatan isi rumah keluarga. Kerja isteri ini lagi penat. Sebab bila dah sampai rumah dia sambung lagi buat benda lain. Nak kena masak lagi, nak uruskan pula anak-anak. Kemas rumah, cuci baju dalam mesin….

Read More

Jangan terlepas jadikan isteri kalau wanita ada 3 ciri ini

Masa mula-mula jumpa, biasanya pasangan mesti malu-malu nak tunjuk perangai yang sebenar. Baru kenal lah katakan. Kita pun mestilah nak bagi first impression yang baik betul tak? Tapi bila dah lama kenal itu, baru lah boleh perasan pasangan kekasih kita ini macam mana orang dia. Mungkin tak semua, tapi ada sesetengah yang kita dah boleh…

Read More

3 sebab kenapa isteri pun kena beli rumah juga

Rumah sekarang ini memang susah nak beli. Satu sebab harga mahal, lepas itu kalau nak apply loan susah lepas. Yelah rata-rata pendapatan sekarang ini semua orang bawah 2 ribu ringgit. Sedangkan rumah kebanyakannya semua sekarang ini dah 3 ratus ribu ringgit. Bayangkan bulanan untuk rumah harga 3 ratus ribu ini cecah 1500 bulan-bulan bergantung dengan…

Read More