sabrijati

Sanggup kau cakap isteri kau banyak songeh

Ada ke patut kau cakap macam itu. Kau ini memang tak baik lah. Itu kan isteri kau sendiri. Kan ke dia yang lahirkan anak kau. Bukannya orang lain. Dia yang menanggung sakit pening 9 bulan mengandungkan anak. Awal mengandung tu pening, muntah-muntah makan pun tak selera. Asal makan je keluar balik. Makan je keluar balik….

Read More

3 amalan buatkan hati jadi lebih tenang

Benda ini terlampau subjektif nak cakap. Sebab setiap orang lain cara dia nak dapatkan ketenangan hati ini. Tipu lah kalau kata takde manusia dalam dunia ini yang tak nak tenang. Ada orang duit berlambak banyak tapi diri dia sentiasa dihantui dengan banyak masalah dan mungkin juga hutang keliling pinggang. Itu belum termasuk lagi ancaman daripada…

Read More

3 kesalahan suami buat isteri terus mengamuk

Bila dalam hubungan suami isteri ini, kau kena sentiasa jaga hati isteri kau. Jaga yang aku maksudkan ini, betul-betul jaga tau. Bukan nya setakat jaga cakap kat mulut je. Alah biasa lah kalau dah lelaki, mana pernah tak buat salah. Betul tak? Aku pun lelaki dan aku pun seorang suami kepada isteri. Kita lagi tau…

Read More

Hubungan cinta budak sekolah

Awak ingat lagi tak masa kita mula-mula jumpa. Masa itu saya datang rumah awak sebab saya kan kawan dengan adik awak. Saya ingat lagi rumah awak dekat Gombak. Saya sampai rumah masa tu dah malam. Niat saya sebenarnya nak tidur sana sebab nak berkenalan dengan keluarga awak lah. Bukannya ada apa pun. Rancang dah lama…

Read More

Kau yang dulu bukanlah yang sekarang

Kenapa awak sanggup buat saya macam ini? Awak kata awak sayang saya. Awak kata awak cintakan saya. Tapi kenapa awak berubah? Sedangkan awak dah janji nak kahwin dengan saya. Mana pergi kata-kata manis awak dulu? Bukan main lagi dah macam sinetron drama petang awak tau tak. Awak cakap awak nak sehidup semati dengan saya. Ini…

Read More

Perasaan cinta pandang pertama

Entah kenapa bayang-bayang muka awak selalu ada dalam fikiran saya. Dah lama saya tak rasa perasaan macam ini. Masa awal itu saya tak perasan pun awak ini ada dalam pejabat. Saya ingatkan awak macam staf-staf yang lain je. Bila awak tegur saya haritu suruh saya masukkan kertas dalam mesin printer, terus saya rasa lain. Dua…

Read More