Kisah Rumah Tangga

Suami tolong isteri, isteri tolong suami pula

Aku bersyukur sangat bila isteri sama-sama dengan aku jadi rakan business yang aku buat sekarang ini. Alhamdulillah, memang lain rasanya bila bekerja sekali dengan isteri ini. Sebelum ini kitorang pernah berniaga makan, bila berniaga makan ini ada part yang aku boleh biat tapi isteri tak boleh buat, ada part yang isteri buat aku tak boleh…

Read More

3 perlakuan suami buat hati isteri berdebar-debar

Mungkin dalam tak sedar hubungan kalian suami isteri mula rasa hambar. Dia bukanlah perasaan cinta itu dah takde langsung. Cuma mungkin sebab kesibukan di tempat kerja buatkan pasangan lupa untuk sentiasa saling menghargai antara satu sama lain. Waktu- waktu macam ini biasanya seorang suami lebih mudah perasan berbanding isteri. Bila rasa macam hubungan kalian mula…

Read More

Adakah aku yang salah atau dia yang betul?

Selama ini kita hidup dengan pasangan, pernah tak kita tanya dengan dia, sepanjang bersama ini ada tak apa-apa yang dia sendiri tak suka kita buat. Mungkin daripada segi tingkah laku, pertuturan atau apa saja. Biasalah kita ini kan manusia, kadang ada perkara yang berlaku disebabkan tindakan luar sedar. Mungkin yang baru berkahwin belum mengalami fasa…

Read More

Cara atasi pergaduhan antara suami isteri

Kan dah terlepas cakap. Apa nak buat sekarang ini? Tak pasal-pasal isteri dah merajuk. Itulah, lain kali sebelum nak cakap apa-apa itu, fikir dulu kesan dia. Jangan main sembur je. Tahulah hati tengah panas kan? Kita ini suami mesti ada benda yang kita nak tegakkan juga. Betul tak? Tapi sebenarnya bila kita berlawan cakap dengan…

Read More

Kaitan antara suami isteri, habuk dan pokok viral

Aku tak pasti apa sebenarnya isu yang kecoh sampai viral kata kalau letakkan satu-satu jenis pokok ini dalam rumah boleh kurangkan masalah habuk dalam rumah itu sendiri. Kira macam pokok ini menapis habuk lah. Aku bukan nak ulas pasal pokok itu sebab aku bukan pakar saintifik yang buat kajian melalui fakta atau pun teori. Cuma…

Read More