Umum

Ketua pasukan kena sentiasa berani berdepan cabaran

Aku masih belajar untuk menjadi seorang ketua yang baik. Tak mudah, tanggungjawab yang dipikul memang berat. Sebenarnya kita semua memang dilahirkan sebagai pemimpin. Kita dipertangunggjawabkan atas siapa yang kita pimpin semasa hidup. Dalam konteks perniagaan contohnya, kita jadi seorang pemimpin kepada pasukan di bawah naungan kita. Jadi inspirasi kepada mereka. Tugas sebagai seorang ketua pasukan…

Read More

Melepaskan kempunan isteri

Sian isteri aku. Dekat 3 bulan tak dapat makanan kegemaran dia. Ini barulah dia dapat makan. Itupun lepas dah masuk fasa perintah kawalan pergerakan pemulihan baru kedai ini buka. Biasanya kitorang makan ikan bakar dengan latok ini kat medan selera ikan bakar semporna tapi tak buka pula. Nasib baik ada kedai yang dekat-dekat buka. Nama…

Read More

Pengalaman pajak emas isteri

Bila berniaga ini memang ada naik turun. Aku sendiri pun dah pernah kena dah. Zaman niaga tengah naik memang sedap lah. Nak beli apa semua boleh. Nak beli kereta ke, apa je keinginan yang nak. Tapi bila niaga tengah drop, masa ini memang menggagau lah cerita dia. Buat itu tak kena, buat ini tak menjadi….

Read More

Suami kena didik isteri beli emas

Baru-baru ini kita semua sama-sama kena ikut perintah kawalan pergerakan disebabkan wabak yang menyerang satu dunia. Sektor ekonomi hampir semuanya terpaksa ditutup sampai 2 bulan. Semua orang kena duduk rumah. Tak boleh keluar bekerja macam biasa. Waktu ini memang ada ramai yang hilang kerja, diberhentikan. Tak boleh nak salahkan sesiapa. Kita memang tak jangka perkara…

Read More

Tips hangatkan kembali hubungan suami isteri

Perasan tak bila dah lama kahwin, hubungan antara suami isteri itu kadang mula kendur sikit. Dia bukanlah kata dah tak sayang, tapi yelah. Dah takde nak bergurau-senda, nak beramah mesra. Masing-masing sibuk dengan urusan kerja yang takde kesudahan itu. Kadang kerja kat pejabat dibawa balik ke rumah pula. Macam mana hubungan tak jadi kelam malam…

Read More