MARI SAYA BANTU AKAK

Kak, sabar lah kak. Nak buat macam mana kalau dah memang abang jenis panas baran. Hal kecil pun nak dibesar-besarkan. Lambat buat air minum pun dah menengking-nengking marah. Padahal akak banyak kerja kot nak kena buat.

Mana kerja akak lagi kat pejabat. Tau-tau je lah kerja kat syarikat telekomunikasi ni memang sibuk manjang. Kejap boss suruh ke situ dah akak kena ikut. Bila boss panggil kesini tak ikut kena bambu lagi. Mesti semua benda akak buat ada je tak kena.

Lepas tu balik je rumah nak settlekan anak lagi. Mana nak bagi budak-budak makan. Mandikan, basuh baju kotor yang dah bertimbun. Kain berlonggok tak sempat nak lipat dah macam tongkang pecah rumah.

Abang balik je terus nak minta akak siapkan air panas dia. Lagi lah akak menggelabah. Waktu ini lah pula cari kettle tak jumpa. Kat atas kabinet takde. Dalam stor takde. Padahal selalunya nampak je kettle tu terletak elok sebelah peti sejuk.

Apa lagi. Memang kena hamun lah dah 10 minit air nya tak siap-siap juga. Segala perkataan tak best tu keluar daripada mulut abang. Sampaikan keturunan kita pun disebut-sebutnya. Pedih gila rasa hati tu tak boleh nak luah kan dengan kata-kata.

Saya boleh rasakan yang akak selama ini memang pendam habis kan pasal perangai abang ni. Jauh kat sudut hati tu rasa nak marah balik je masa dia tengah bising-bising tu. Tapi saya tau akak takkan buat macam tu.

Sebab akak ni orangnya baik. Selalu tolak ansur bila ada sesuatu masalah tu jadi. Dah memang sifat semulajadi akak macam tu. Akak mengalah supaya satu-satu isu tu tak jadi lagi panjang. Sebab akak tau kalau api bertemu api memang takkan padam.

Sebenarnya ada cara kak nak selesaikan masalah akak ini. Lepas ni akak dah tak perlu dah nak kena jerang air lama-lama baru boleh nak buat air minuman panas untuk abang. Dan akak tak kisah pun kalau kettle akak cari tak jumpa. Akak pun dah takde keperluan nak pakai kettle dah.

Mesin penapis air ni kak sebenarnya memang betul-betul boleh bantu kehidupan akak lepas ni. Kalau macam dulu penapis air nie memang tak rasa macam keperluan pun, tapi zaman kan dah berubah kak. Kehidupan seharian kita dah tak sama macam orang-orang dulu lagi. Kita sentiasa sibuk dengan banyak perkara yang nak kena urus.

Secara akak tak sedar, sebenarnya bila akak dah pakai penapis air ni banyak masa akak yang dah boleh dijimatkan. Contoh macam tadi je lah. Bila abang tiba-tiba dah sampai rumah dan terus minta air panas nak minum, akak dah tak payah jerang air dan nak kena tunggu lagi. Tinggal tekan je tak sampai 10 saat dah boleh bancuh air.

Akak mesti risau kan bila anak akak asyik minum air yang manis-manis je. Yelah kalau tak dilayankan, mesti dia merajuk. Terpaksalah akak pergi beli kat kedai. Tapi akak bayangkan ya lepas ni, anak akak dah tak minta air manis sebab bila dia nak minum air je, dia boleh tekan air sejuk dekat mesin penapis air.

Benda ni jadi dekat saya juga kak. Alhamdulillah anak saya hari-hari minum air putih bersih secukupnya dari mesin penapis air ini. Dia pun dah jarang minum air manis melainkan bila kami bawa dia berjalan ke luar rumah je. Itu pun kadang-kadang. Banyakkan kak kelebihan bila dah ada penapis air kat rumah.

Sekarang ni pun dah senang kak. Kalau akak taknak beli secara tunai akak boleh je daftar nama dalam program sewa beli yang syarikat saya tawarkan. Bermodalkan cuma RM4 ringgit je sehari, akak sekeluarga dapat manfaat air bersih siap diminum 24 jam tanpa henti.

Apalah sangat RM 4 ringgit ni jika nak dibandingkan dengan kesenangan yang akak bakal dapat bila urusan harian akak jadi lebih mudah dan cepat. Kalau akak beli air minum sebotol yang besar pun biasanya dah kena beli RM 3 ringgit sebotol. Nampak kan kak kat situ banyak duit akak yang boleh dijimatkan bila dah ada penapis air.

Bayaran yang akak bayar bukan je semata-mata akak bayar mesin tu sahaja. Akak dapat servis setiap 2 bulan sekali tanpa ada apa-apa bayaran. Penukaran filter setiap 6 bulan sekali. Apa sahaja kerosakan dan alat ganti, syarikat saya akan baiki dan tanggung segala kos.

Dan paling best sekali, kalau rosak sampai tahap tak boleh nak dibaiki dah, syarikat saya akan gantikan sebiji yang baru khas untuk akak. Dan semua ni takde apa-apa caj tambahan sebab semuanya dah ditanggung dalam bayaran bulanan yang akak bayar. Berbaloi-baloi kan kak.

Saya akan bantu uruskan pesanan akak mula daripada saya submit sampailah siap pasang, saya akan monitor rapat-rapat order akak dalam system saya. Dan selama 5 tahun akak gunakan mesin penapis air ini, saya akan jaga dan sentiasa ada dengan akak. Kalau ada apa-apa masalah, akak boleh terus rujuk dengan saya.

Akak boleh daftar terus dengan saya harini, dan saya akan pastikan penapis air akak ni siap dipasang ke rumah akak kurang daripada 10 hari. Itu jaminan yang saya boleh bagi. Saya akan uruskan daripada A-Z. Akak cuma tunggu panggilan daripada pihak technician untuk datang pasang.

Akak klik sini untuk WhatsApp saya sekarang . Saya akan bantu akak uruskan amanah akak dengan sebaik-baiknya. Dan saya pastikan akak dapat servis yang terbaik daripada saya. Sebab saya adalah wakil sah daripada bahagian jualan. Saya akan sentiasa ada dengan akak bila masa sahaja yang akak perlukan bantuan.

Itu janji saya !