berani

Jangan takut untuk mulakan perkara baru

Aku sebelum ini memang jenis orang yang takde keyakinan diri. Nak buat apa-apa mesti takut-takut. Sampai sekarang ini pun aku tak hilang lagi masalah ini tapi dah kurang sikit lah banding dengan dulu. Entah kenapa sebab boleh jadi macam ini aku sendiri pun tak tahu. Seingat aku perkara ini jadi masa aku masih kecil lagi….

Read More

Tahu matlamat dan tujuan yang ingin dicapai

Aku pernah berniaga di pasar malam. Kemudian aku diberi peluang oleh sahabat baik aku sendiri untuk beralih ke bidang perniagaan yang lebih baik. Aku ditawarkan pendapatan yang lumayan kalau aku berjaya capai target jualan yang company tetapkan. Mula-mula aku ragu macam mana orang yang daripada pasar malam jual barang puluh ringgit saja, mahu menjual barang…

Read More