kerja keras

Jangan mudah tertipu dengan kejayaan orang lain

Setiap hari, akan ada kisah-kisah kejayaan yang kita dengar. Secara tak sedar, kita pun jadi bertambah semangat untuk capai impian yang kita nak. Semua orang tentu ada satu-satu matlamat ataupun tujuan yang dimahukan dalam hidup disebabkan kesusahan yang dialami satu ketika dulu. Berazam untuk taknak kembali ke zaman yang lepas. Perlu kita ingat, setiap masa…

Read More

Tahu matlamat dan tujuan yang ingin dicapai

Aku pernah berniaga di pasar malam. Kemudian aku diberi peluang oleh sahabat baik aku sendiri untuk beralih ke bidang perniagaan yang lebih baik. Aku ditawarkan pendapatan yang lumayan kalau aku berjaya capai target jualan yang company tetapkan. Mula-mula aku ragu macam mana orang yang daripada pasar malam jual barang puluh ringgit saja, mahu menjual barang…

Read More

Hasil itu rezeki Allah, tapi usaha tetap kena buat

Kita sebagai manusia ini merancang, tapi Allah juga lah sebaik-baik perancang. Ada perkara yang kita rasa baik untuk kita, tapi sebenarnya tak baik untuk kita. Ada perkara yang kita rasa tak baik untuk kita, sedangkan perkara tu lah yang terbaik untuk kita. Macam keliru kan, tapi itulah realiti kehidupan. Sebab itu bila kita buat satu-satu…

Read More